Известие

Collapse
No announcement yet.

Пътя на въздуха

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Пътя на въздуха

    Здравейте!
    Неделя е и като няма, какво да правя обичам да "чепкам" по колата и да научавам нещо по устройството и.
    Бях се замислил за тези Cold Air Intake китове дето ги дават(спортен филтър изнесен по далече от двигателя с цел да взима студен въздух). И днес като оглеждах въздуховодите към двигателя забелязах, че има една тръба която се намира горе до левия фар (http://i39.tinypic.com/30w83yh.jpg / http://i41.tinypic.com/i2rt3r.jpg / http://i41.tinypic.com/ne7yxf.jpg )
    Тя влиза точно в кутията където се намира въздушния филтър(ако не се бъркам).
    Искам да попитам това в стандартното оборудване на алфата ли е или е слагано допълнително. Ако е стандартно то един спортен филтър няма ли окаже разлика във поведението на колата(в положителен смисъл ), тъй като колата взима въздух достатъчно далече от двигателя където е по топло ?
    Alfa Romeo 147, 1.6 - 120hp (ГИ - Emer Frank Plus OBD)

  • #2
    Така си е фабрично на всички бензинови 147 (за дизеловите не знам). От личен опит ще ти кажа, че май както са го сметнали от завода така е най-добре Тоест сложи си един панелен спортен филтър и повече не чепкай пътя на въздуха
    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

    Comment


    • #3
      Изминал съм около 6000 километра със сегашния филтър и мисля, че вече му е дошло времето за смяна (то си личи колко е прашна колата от снимките). Препоръчайте някакъв хубав спортен филтър.
      Alfa Romeo 147, 1.6 - 120hp (ГИ - Emer Frank Plus OBD)

      Comment


      • #4
        АКо имаш парите за K&N, то това е избора, а ако си "беден студент" и JR ще ти свърши работа Разликата веднага ти казвам каква е - К&N е така да се каже по-плътен, докато JR е по-рехав...Като вземеш двата филтъра и ги насочиш към слънцето веднага виждаш разликата Другата разлика е, че K&N е между 100-150лв, докато JR е около 80-90...
        Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

        FIAT Coupe 16VT
        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

        Comment


        • #5
          КН, и както ти казаха не бъраникай повече пътя на въздуха.....
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
            Така си е фабрично на всички бензинови 147 (за дизеловите не знам). От личен опит ще ти кажа, че май както са го сметнали от завода така е най-добре Тоест сложи си един панелен спортен филтър и повече не чепкай пътя на въздуха
            Дизелите го имат също. Обаче как се проверява филтъра дали е за смяна? Аз съм на реални 246 хил. км и като нищо също да е за смяна.

            Само да уточним, че това е точно "спортен филтър", а не "въздушен филтър" нали? Нов съм в тая работа.
            Alfa Romeo 147 1.9 JTD '03 (Distinctive)

            Comment


            • #7
              филтъра е за смяна след 5000 км. от там на татак който иска си го сменяя който неиска го сменя с масллото
              JTD 105+

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от tur4in Покажи съобщение
                филтъра е за смяна след 5000 км. от там на татак който иска си го сменяя който неиска го сменя с масллото
                Сменя се в зависимост от условията!
                такива на 3-5 10К не съществуват в наща татковина

                Comment


                • #9
                  Аз масло, маслен, въздушен и горивен на 8500-9000 и всичко си е наред
                  156 2.4JTD 136+ PS

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от tur4in Покажи съобщение
                    филтъра е за смяна след 5000 км. от там на татак който иска си го сменяя който неиска го сменя с масллото
                    В някоя бяла държава може и на 100 000км, в Пловдив на 5000 е за смяна, особенно зимата и пролетта
                    Алфа 156 1,8ТС 1998г

                    Comment


                    • #11
                      Принципно колкото е по малко разстоянието от филтъра до смукателният колектор е по добре. Тогава обаче идва проблема със студеният въздух.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
                        Принципно колкото е по малко разстоянието от филтъра до смукателният колектор е по добре. Тогава обаче идва проблема със студеният въздух.
                        ??? Би ли обяснил?
                        Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                        156 1.8TS 16V (01.2001)
                        147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                        0879369082

                        Comment


                        • #13
                          Какво има да се обяснява. Колкото повече тръби.... толкова по голямо съпротивление. Колкото по близо е филтъра до смукателният колектор съпротивлението е по малко, но толкова по топъл въздух.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
                            Какво има да се обяснява. Колкото повече тръби.... толкова по голямо съпротивление. Колкото по близо е филтъра до смукателният колектор съпротивлението е по малко, но толкова по топъл въздух.
                            За с турбо е важен куулерът. За бензин - горе долу все тая
                            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                            156 1.8TS 16V (01.2001)
                            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                            0879369082

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                              АКо имаш парите за K&N, то това е избора, а ако си "беден студент" и JR ще ти свърши работа Разликата веднага ти казвам каква е - К&N е така да се каже по-плътен, докато JR е по-рехав...Като вземеш двата филтъра и ги насочиш към слънцето веднага виждаш разликата Другата разлика е, че K&N е между 100-150лв, докато JR е около 80-90...
                              Според мен разликата в цената се дължи главно на това, че при червените плащаш за "марка"... Даже имам спомен, че бях гледал някакъв тест в който излезе, че синия филтрира милимунда по-добре от червения при еднакво количество пропуснат въздух, но не успях да го намеря да дам линк...

                              Ей тук има малко инфо за тестване на различни replacement филтри от "скъпите" (с графики и други шукариики) и извода от теста е следния (пише го най-горе над снимките):
                              Under these conditions, none of the aftermarket filters outperform the stock filter.

                              Comment

                              Working...
                              X